Tårta till Linus
Förra veckan så höll jag på att skapa lite detaljer till tårtorna som jag skulle göra. Det blev en rosa tårta och en blå tårta. En av tårtorna jag gjorde var till ett av mina syskonbarn Linus som döptes i helgen. Det var ett dubbeldop och den ena tårtan var till min systerdotter, Betty. Men den tårtan visar jag er imorn! 
 
Till Linus tårta så dekorerade jag fullt med blommor och några knappar. Och som huvuddetalj gjorde jag en liten barnbil. Fyllningen är som en vanlig prinsess med vaniljkräm, hallonsylt och grädde. 
 
Små söta detaljer tycker jag gör mycket på en tårta. Att få titta flera gånger och upptäcka nya saker gör det på något vis spännande att få sin tårtbit från tårtan, man vet aldrig vad som kan finnas på den!
s
Körde all in på blått på dekoren, lite olika nyanser så blir tårtan väldigt dekorativ och det händer mycket för ögat.