Lillastysters födelsedagsfirande
Idag fyllde min lillasyster Elin hela 12 år! Så jag frågade vad hon skulle vilja ha för tårta, och så klart sminkgalen som hon är så ville hon ha en sminktårta. Jag gjorde en liten somrigare modell, nästan allt som brukar vara svart gjorde jag i vitt. Och så mycket rosa såklart! Gjorde nagellack, läppstift, ögonskuggor och en handspegel. Tårtan innehåller vaniljbottnar, blåbärsgrädde och syrengelé. Syrengelén var något helt nytt jag testat, det smakade inte så mycket, så man måste ha myyycket mer syrenblommor än vad det stod i receptet. Recept på syrengelén kommer om nån dag.
 
Sen gjorde jag även stora chokladcupcakes med oreokex i botten, och som frosting gjorde jag en färskostfrosting på philadelphiaost. Och dom mindre cupcakesen har marshmallows i botten och som frosting är det mascarponekräm. Mascarponekrämen var första gången jag gjorde! Och den blev riktigt god, något jag kommer göra oftare. Jag gjorde även en klassiker, brownies! Riktigt goda med en fäskostglasyr på.
 
 
 
#1 - Cicci

Alltså galet Hilda, jag blir så imponerad! Älskar spegeln, sjukt snyggt 😉👍🏻

Svar: Men tack!😃👍🏻
hildakvilina.blogg.se

#2 - Ewa

Läckert med toppingen två färgad. Får man fråga hur du gör?

Svar: Ja att de se fränt ut! Jag gör bara frostingen som vanligt, sen stryker jag pastafärg efter "väggarna" på spritspåsen, sen klickar jag i frostingen så sedan då du spritsar så blir det färg på utsidan! :)
hildakvilina.blogg.se

#3 - Zandra

W.O.W!!!!! 😍😍👌👌👍

Svar: 😊👍🏻😃
hildakvilina.blogg.se

#4 - Amelia

Alltså att ha dig som syrra. Vilken dröm ;) Du är grym Hilda!!

Svar: Hahahah😄 tack!
hildakvilina.blogg.se