Lucka 9. Hur ser arbetstiderna ut som bagare/konditor?
Som bagare/konditor så ska man vara uppe med tuppen! Om inte tidigare. Det ska hinnas jäsa och bakas av. Allt ska vara klart tidigt på morgonen. Arbetstiderna ser olika ut beroende på vars du jobbar. Det kan vara allt från 2 på morgonen till 6 på morgonen. T.ex nu när jag har praktiken så har jag oftast börjat klockan 6 på morgonen, men ibland klockan 5. Då slutar jag antingen halv 2 eller halv 3 på dagen. Och jag tycker att det är väldigt bra arbetstider, det kanske låter tidigt att börja klockan fem men jag tycker att det är skönt att börja tidigt på morgonen. Det är ganska fascinerande att se när alla börjar vakna på morgonen. Då jag går till praktiken klockan halv 5 på morgonen så är det bara jag ute typ. Om jag börjar klockan 6 så kan det vara någon till som är ute. Sen blir det bara mer och mer rörelse i stan ju längre in på dagen man kommer.  
 
Men att börja tidigt på morgonen tycker jag är bra, det blir en lång dag i och med att man slutar vid halv 2. Men då hinner jag göra mycket!