Lucka 6. Vad skulle jag allra helst vilja lära mig inom konditori?
Ojojoj, här har jag mycket att säga. Det finns så otroligt mycket som jag vill lära mig. Jag vill veta allt om allt Hahah. Vilket är omöjligt men man kan ju alltid försöka! 
 
Det jag allra helst skulle vilja lära mig just nu inom konditori är att kunna göra perfekta, annorlunda, lyxiga desserter. Jag vill lära mig vad dom kan innehålla, t.ex. Olika kompotter, mousser osv. Det finns så mycket så jag skulle kunna skriva en hel bok om det. 
 
Jag vill också öva sjukt mycket på att spritsa, att lära mig att ha en stadig hand så att det blir rakt, fint och jämt. Att kunna göra olika sorters spritsningar på tårtor, desserter och bakelser. 
 
Jag vill även lära mig att temperera choklad och göra olika dekorationer av den. Att kunna använda den på olika desserter, att den är blank och fin. Att den inte får en vit hinna som det kan bli på choklad ibland och att den håller sig hel och fin även i rumstemperatur. 
 
Det finns som sagt så mycket att lära sig.