Lucka 5. Varifrån får jag inspiration till att modellera och komma på nya bakverk?
Inspirationen till att skapa något nytt i olika färger och former finns faktiskt överallt. Jag kan se något ute i skogen, på stan eller hemma som gör att jag kommer på något nytt bakverk eller modelleringsfigur. Sen följer jag även väldigt många hemmabagare/bagare/konditorer på instagram som verkligen ger mig inspiration och nytänkande inom fotografi. Men som sagt, inspirationen finns överallt. Det gäller bara att se det lilla i det stora.
 
Inspirationen till att modellera hittar jag också överallt. Ofta kan jag se mönster på något, olika färgkombiantioner eller så kan jag gå och fundera väldigt länge och tillslut så har jag knåpat ihop något nytt! Det gäller bara att låta fantasin flöda.
 
Ofta så kan jag komma på något nytt som jag vill testa precis innan jag går och lägger mig. Oturen då är att jag hinner somna och glömma bort idén, men jag brukar försöka skriva upp det och skissa lite över hur jag har tänkt det.
Men oftast så är det på bussen påväg hem. Av någon konstig anledning så kommer dom flesta idéerna då. Vilket är väldigt bra, för jag är ju påväg hem, så då kan jag bara baka hela nästa dag om jag vill!