Lucka 3. Vilka är mina bakidoler?
Jag har ganska många bakidoler. Och alla tycker jag om för deras egna lilla "personlighet" som dom visar utåt i sociala medier, bakböcker eller tv. Men först på listan kommer Linda Lomelino.
 
1. Linda Lomelino. Hon är en fruktansvärt duktig fotograf. Hon fångar bakverket, tårtan eller glassen på bild som ingen annan kan göra. Det händer ofta mycket på bilderna. Det kan vara en sikt som ligger kvar med lite florsocker i, en kniv och en skärbräda med fina frukter som ska pryda den vackra tårtan eller så är det en tårtbit på ett fat fullt med fina blommor runt om. Hon gör underbart fina tårtor med blommor, bär och choklad.
I sina böcker kan hon skriva om allt från hur man ska fota, till hur man ska fylla och täcka en tårta. Böckerna är så otroligt inspirerande med mycket färger, variationer på tårtor och fina bakverk. Allt är så fint och proffessionellt gjort. Hon är otroligt duktig.
 
Bild lånad från Lindas blogg.

2. Buddy Valastro. Han är en otroligt duktig bagare/konditor. Han är med i programmet Cake Boss, om ni har sett det programmet så vet ni precis varför jag tycker han är duktig. Han har humor som ingen annan, en otrolig fantasi och ett fantastisk gäng på bageriet som hjälper honom att skapa dom stora, maffiga och nästan levande tårtorna. Han är inte den som säger nej till en beställning. Än om folk ska fallskärmshoppa med tårtan eller om det ska rinna vatten genom tårtan så säger han inte nej. Tårtorna kan vara allt från stora drakar till städer, alltså inte en liten 20 cm tårta, utan här snackar vi om 2 meters tårtor om inte större! Att bygga en tårta som ska bli 1 meter hög är inte lätt, men det fixar han och hans gäng utan problem. Jag tror ingen i hela denna värld kan göra det som han och hans gäng gör. Dom är helt otroliga.
 
Bild lånad från google. 
 
Dom två är mina allra största inspirationer inom bakningen. Båda är proffesionella, fantasirika och kreativa.