Hallonpraliner
 
Enligt mig så finns det ingen bättre kombo än hallon och choklad. Hallon som har sin söta, men ändå syrliga, fräscha smak blandat med mörk choklad.
 
Praliner har vi övat på ganska mycket nu senaste tiden på skolan. Vad en basic tryffel består av, hur den reagerar efter några dagar i pralinskalet, olika tryfflar och vilka olika sätt man kan göra en tryffel på. Formarna som jag har använt till dessa praliner ska rengöras noga med bomull. De innebär att man ska gnugga formarna med bomull för att bomullen tar bort all smuts och all fett. Slutresulatet av det blir helt enkelt väldigt, väldigt skinande pralinskal. Dom ska bli så skinande ren och fin så att man ska kunna spegla sig i dom. Då har man gjort världens bästa rengöring av formarna. Så resultate utåt ska alltså skina så fint så att man nästan får ont i ögonen hahah! Då jag gjorde dom här pralinerna så hade vi tyvärr ingen bomull hemma, så dom blev inte så skinande som jag vill att dom ska bli. Men jag körde premiär på pralinformarna iallafall!
 
Tryffeln till dessa praliner är av mörk chokald och hallon. Dom fick väldigt bra smak dessa små och man fick sno åt sig fler än en! En pralin enligt mig ska vara så smakrik och god, att man inte kan låta bli att ta en till. Eller tio till.