Lucka 14. Hur har min praktik gått?
För ungefär 2 månader sedan så började min praktik på Mekka i Umeå. Ett otroligt fint bageri med brett sortiment. Allt från gräddtårtor till toscakakor.
 
Jag har fått varit både i bageriet och konditoriet. Men mest i bageriet, vilket har varit jätteroligt! Jag har fått lära mig mycket om bröd och bullar. Som ni vet så har det inte varit mitt största intresse, men nu när jag har fått lära mig mer om det så är det mycket roligare!
Wienerdeg, bröd och kakor. Ja allt möjligt har jag fått göra!
 
Jag har fått göra bakelser och tårtor. Att lära sig vad alla olika tårtor innehåller, hur dom ser ut och vad alla bakelser innehåller.
 
Jag har lärt mig otroligt mycket, inte bara inom själva bakandet. Utan också hur man ska tänka kring åtgång av tårtor och bakelser, vad man ska ha "på lager". m.m. 
 
Jaa hela praktiken, varje dag har jag lärt mig något nytt. Och jag har haft så roligt!
 
 
 
 
 
 
#1 - JUNITJEJ

Mums, vad det ser gott ut!!!