Premiär med min KitchenAid
Idag blev det premiär på min fina kitchenaid! Jag slängde lite snabbt ihop en mufinssmet med lite hallon i. Av någon konstig anledning så har jag gått och tänkt på hallonmuffins i snart tre veckor, så nu blev det äntligen av. Hallon alltså, jag älskar hallon.
 
Nu när jag har flyttat hemifrån på heltid så inser man hur mycket saker och inredning som bara har funnits där och som man har tagit för givet. Bara en brödkniv eller typ en saftkanna. Det tar ju aldrig slut på saker man behöver när man har flyttat! Nog har jag haft mycket kökssaker som jag har samlat på mig under några år, men det har ju som bara varit fina saker som burkar, decilitermått i porslin, glasskålar, och ännu mera burkar.
Något som jag vill köpa hem nu som jag använder mycket när jag fotar är dukar, min mamma har hundratals dukar (känns det som) och jag har inte en enda hahah. På riktigt alltså, det närmsta duk jag kommer är en gardin eller en bordstablett om det ens räknas som duk på något vis, det gör det ju knappast. Så vet du av någonstans man kan köpa fina dukar, helst äldre modeller så kommentera gärna och ge mig ett tips!
Så inser jag nu också i skrivandets stund att hemma där mina föräldrar bor finns det väldigt många olika bord med olika träslag som har varit perfekta att fota för mig! Så nu ska jag ta reda på de plankor jag kan och bygga egna bakgrunder, måla och slipa på de vis man vill ha dom. Får väll se hur snabb jag är på att spika ihop något sånt! Då jag har fått tag på några olika träslag lär ni ju märka att det blir lite skillnad i bilderna, och jag lär ju lägga ut bilder på processen av det hela också.
Så här blev resultatet av hallonmuffinsen, simpla men goda. Nästa gång jag gör dessa kommer jag att tillsätta 2 till 3 teskedar vaniljsocker för att få lite vaniljsmak.
Om du vill ha mer sötma i muffinsarna så kan du tillsätta vaniljpulvret som jag pratade om tidigare! Det kommer jag göra nästa gång iallfall!
Hyllan som jag har fotat muffinsarna i är egentligen en trälåda med lock. Men jag skruvade lös locket och ska göra det till en nyckelhållare/tavla. Och själva lådan fick bli en hylla! Snyggt tycker jag!