Pastorns tårta
Äntligen är det sommarvärme ute, som jag har längtat! Nu kan man bada (nästan, om man inte är en badkruka) gå runt i klänning och förhoppningsvis bli lite brun! Skönt med sommar, äntligen!
 
Igår så slutade våran pastor i kyrkan, så som en avskedspresent så gjorde jag en tårta till han och hans fru. Ett utav mina första projekt där jag har gjort saker i sockerpasta och marsipan. Väldigt roligt! Jag gjorde en fjäder på bilden som ni ser, och det va typ den 5:e fjädern jag gjorde. Dom ville alltid gå av.. så jag kämpade med den ett tag men till slut så höll det!
Bibelordet skrevs med sockerpastafärg som jag blandade ut med lite vatten så kan man skriva eller rita med den.
 
Tårtan innehåller en krämig hallonmousse med mycket smak, äkta vaniljkräm och den är spacklad med marängsmörkräm. Sedan täcktes den med marsipan. Och så är det vanliga vaniljbottnar också. Hoppas att det smakade!
 
 
 
 
 
#1 - Malin

alltså huuur duktig?!?!?!

Svar: 😊😘☺️
hildakvilina.blogg.se